Kenapa kamu selalu menguji kesabaran saya?

I really dunno how to deal dgn sipolan A dah. Dia ni category nenek yang suka mempromote pasal keluarganya SAHAJA. Dari anaknya ke cucunya ke dirinya, semua la.

Kebetulan plak anaknya menjadi. Berpelajaran dan berpangkat tinggi.

She’s only a housewife. Kalau dia rasa nak mempromote something about the family, dia akan sms. Setiap kali menerima smsnya, mesti menyirap satu badan tuan hamba ni.

Bebaru ni, anak dia memiliki Iphone 3Gs. For us, it’s “so what?” kan..normal la tu trend masa kini, kalo tak pakai Iphone, ppl pakai Blackberry. Tapi dia nak jugak bagitau yg anak dia dah menghantar MMS kat sipolan B menggunakan tepon baru dia tu. Like whateverrrr..I din reply the sms.

Today, another sms came in. Anak dia is flying off to lalaland for work purposes. Again, whatever coz mmg tu nature of her child’s work pun. Pastu again, promote lagi Iphone tu. Anak dia skang pakai Iphone 3Gs. Perlu ke promote 3GS tu? The final bomb of the day..anak dia dah jadi org besar skang, pangkat director dah..lompat 3 positions la katekan in the department. Amin. What do u expect me to reply in her sms?

Nasib airtime ku abeh..

Kalo tak abeh, mau aje ku ckp..dah anak kamu ni byk duit, kenapa tak disuruhnya kawin je. Dah mampu pun. Anak kamu tu pompuan, dah umur 33thn pun. Mmg patut la dia dapat position camtu dah dia tau nak kejeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee je. Pastu Iphone. Mmg patut la dia layak beli pun, tgk la gaji dia skang bape. Kalo nak suh dia beli BMW pun bole. Tapi tgk kete masih kete local je pakai.

Seriously I hate the way she downgrades the people reading the sms coz I know it’s not only me she sends the SMS to. Mesti anta kat 2-3 org lain punya. Ala-ala mami jarum.

Lain org, lain rezekinya, lain timingnya. Nape kamu perlu pandang pada bahan materialistic sahaja. Pandang $$$ sahaja? Pastu nak tayang satu dunia kenapa? Kami yg membaca sms kamu ni bukannya bengap. Kami ni berpelajaran juga, berkerjaya tinggi juga walaupun sekadar Executive yg duduk depan PC memanjang, but still..gaji yg kami terima ni tade la teruk mana pun sampai x bole memiliki Iphone.

Saya bole je memiliki Iphone. Tapi saya tak mau buat masa ni. It’s not my necessity at the moment. Saya dah berkahwin, bakal memiliki seorang cahaya mata, my priority goes to him/her. Takat 2-3 ribu ringgit, saya bole spend memacammmmm mende utk bakal anak saya ni. Saya teringin la nak lihat nanti adakah kamu sekeluarga akan memberi hadiah kepada anak saya ini? Nanti anak saya dah besar panjang nanti, tepon apa dlm dunia ni pun saya bole miliki if I want to. Tak semestinya perlu berpangkat director.

Cuma satu sahaja saya pinta dari kamu. Apabila anak saya lahir nanti, sila jgn beri komen² yang tak membina tentang my child’s physical appearance. Dia gelap ke hidung dia peset ke kecik ke, please keep it to yourself. You’re famous for your remarks with newborns coz you wanna compare with your cucu. Bole jugak la masa sipolan C melahirkan anak pertamanya, the firs thing she smsed to sipolan C’s mother is “cerah ke gelap cucu u tu?” *tepuk dahi!*

Anak kamu pakai Gen 2 je. Saya pakai Vios. Saya tak menunjuk pun, tak bagitau pun kepada kamu sekeluarga, sengaja takmau pun. Buat ape la saya nak menghantar sms kepada kamu semua ckp saya dah tukar kete baru. Puhliz la. Biar je korang mempromote diri korang coz korang masih ingat saya pakai Myvi lagi kan.

Hubby dah cakap..biarkan je mereka dgn dunia mereka dah mmg perangai mereka sebegitu. Tapi saya rimas, kenapa kena biar ye org berperangai sebegini. Nape xleh ditegur ek?

Maybe because……..

.

.

.

.

.

.

.

.

.

she’s my ____________.

8 Comments (+add yours?)

  1. ~Reena~
    Feb 12, 2010 @ 14:43:52

    My goodness..Orang macam ni memang tak boleh blahh. Pakai iphone pun nak kena sms bagitau sume orang ke? Lainla bagitau dapat cucu baru ke, apa ke, u know, good news yg patut dikongsi dengan sume org. Ni takat beli iPhone pun nak kecoh? Apa punya F?!

    Reply

  2. dayu
    Feb 12, 2010 @ 14:51:05

    sape2?? kalau dh melibatkan family..
    close relative lak tu
    mmg haru lah…kena tahan kan aje..
    tp sabar tu ada tahapnya..kang terlepas sekali..

    Reply

  3. Mommy D
    Feb 12, 2010 @ 15:51:02

    Hehe aku rasa aku kenal sapa tu. Hehehehe. Sabar ye mummy to be.

    Reply

    • newlifenewbeginning
      Feb 12, 2010 @ 16:11:25

      Mommy D : yer, ko mmg bijaksana hehe

      Dayu : tu la ni dah tahap terlepas skali..tp lepas kat blog la bkn kat dia huhu

      Reena : pasal ada laa tertimbulnya blog entry ni..tak tahan weyy..panasss ati

      Reply

  4. amoi
    Feb 13, 2010 @ 20:46:30

    pn miza…sy rs sy tahu sapa yg awk marah sgt2 ni…sabar yek…xbaik marah2 ni, xbaik utk baby dlm perut…

    Reply

  5. me
    Feb 14, 2010 @ 15:32:59

    hi..i pon ade sorg sedare..mak sedare i la…jenis yang konon anak die hebat…aishhh…mase i study dulu…siap tanye result camane?anak die dapat DL…time tu diploma…boleh kate tiap kali jumpe tanye pasal result…i senyum je..then bile anak die da masuk degree x penah lak nak tanye…x penah dpt DL kot…yelah diploma kat jengka..degree kat shah alam…cultural shock kot anak die..hahaha…pastu baru2 ni sebok crita anak die bagi 50 hengget sebulan…mak i plak…ckp E bagi 200..hahaha..terus diam..da la anak die dok ngan die..i penah pesan kt mak…brape i bagi jgn cakap kat org…i x suke…i keje ape pon i tak kasik mak i kecoh2…anak die yang slalu dpt DL tu jadik cikgu sementara je pon skrg..adoiiii…

    Reply

Leave a Reply

