Sejuknya hati..

Aku dah berusaha sebanyak yang mungkin untuk TIDAK menjadikan blog ni sebagai typical wifey blog yg masih dok angau tungau dengan dunia baru ni. Last time, masa dlm bride-to-be mode I think I wasn’t typical kan..tapi kali ni cam aduh rasa cam dah jadi typical je.

Coz nak berckp pasal masak lagi..oh tidak. Tapi dun worry entry kali ni pendek je.

Just nak cakap..aku sejuk hati la arini. Laki aku bawak bekal gi ofis la..bangga ni hehe. Aku dah jadi typical wife yg akhirnya dapat menyediakan at least one dish for him to bring to the office. Waaaahhhhhh. (Ye, aku sejak kawin ni jadi gedik sket. Sori ek)

Ait, ingat aku buat breakfast ke ape pagi buta? Aku panaskan lauk je. Tu pun terkebil-kebil bijik mata carik suis lampu dapur pagi td. Ngee hehe. Lauk ape? Paprik campur. Ngee. Mana dpt resepi? Sini hehe. Sebab ada terlebih lauk ni, kalo ikut resipi it’s for 4-6 pax, aku ingat aku dah bajet utk 2 pax mkn..skali tgk penuh satu mangkuk tu daaa..dah mengah gile mkn smalam pon ada lagi baki, so tu la timbulnya bwk bekal gi ofis tu. Hik2. Ya ampun gediknya hakuuu.

Arini off day masak. Penat dah 3 hari berturut-turut masak. Esok ada teambuilding dgn dept sampai Sabtu. Urgh bosan gila..laki aku dah booking nak balik umah mak dia dah utk ngap makanan. See how easy it is for him bleh lari balik umah mementang la dekat je. Cuba kalo dia ada teambuilding? Takkan aku nak balik Penang kut..

Aih..dah tembam balik la. Kalo kuar lunch, pandai mintak nasik separuh. Kalo mkn dgn family, sepinggan dah cukup. Tapi kalo mkn kat umah..dah pandai bertambah. Aduih. Selera makan melampau. Dah tu mkn chocolate la, keropok la, ice cream la lepas tu. Aih la..

5 Comments (+add yours?)

  1. Naja
    Jul 16, 2009 @ 15:09:47

    apakah yang memotivate kan ko untuk masak setiap hari ye?

    Reply

    • newlifenewbeginning
      Jul 16, 2009 @ 16:51:50

      Naja: hmm perasaan nak buat laki ko bahagia kut hehe. ntahla i have no answer for that..

      Reena: yup masih lagi amik HL tp with the rate of how i eat now..HL pon payah nak mengecutkan pape yg patut hehe. Dulu aku jaga mkn gegile..nak kawin punya pasal kan, skang mcm dah let loose sket, tu yg bahaya.

      Dizzyfly: ini tupperware box heh

      Reply

  2. ~Reena~
    Jul 16, 2009 @ 15:12:06

    It’s not wrong kalau jadi typical babe.Hehe.

    Kalau aku, aku pun sejuk hati kalau husband aku camtu (Teringat dolu2 rajin buat air kat bf aku.Dia selalu puji air teh o panas aku paling sedap.Cewah.Hehe)

    Eh, hang bukan amik Herbalife ke? Boleh maintan kan kalau amik Herbalife?

    Reply

  3. dizzyfly
    Jul 16, 2009 @ 15:34:19

    haha aku baru terfikir abt lunch box tadi pagi…

    Reply

  4. Resa Blogs
    Nov 23, 2009 @ 10:37:44

    mas/mba yang punya blog tukeran link yuk…
    link saya taro di sini…
    trus konfirmasi ke saya
    tar linknya saya pasang di blog saya..gmn??
    Terima kasih Sebelumnya

    Reply

Leave a Reply

