Persediaan menyambut Ramadhan..

Tinggal sebulan lagi utk kita menyambut Ramadhan, aku plak skang tgh terkial-kial ganti puasa. Ni satu perangai aku yg ntah bila nak berubah, bila masuk bulan Rejab baru dpt mood nak ganti puasa. Alasan aku is bila kita ganti puasa time nak dekat dgn bulan puasa yg sebetulnya, kita tade la rasa terseksa sgt nak berpuasa masa bulan Ramadhan nanti coz dah buat warm up before that haha. Yela, betul pe..cuba bayangkan kalo korang ganti puasa masa bulan  Syawal dulu, mau the first few days of the fasting month korang kebuluran nak mampus. Ahak ahak..ape la aku ni. Org patutnya amik berkat bulan Rejab ni utk puasa sunat, bukan puasa ganti. What la you..fail la!

Eh..tersasar jauh plak. Sebenarnya nak cite pasal BISNES KEREPEK kitorang. Mungkin ada yg perasan kat tepi blog ni kan ada category pasal kepek tu kan..hmm kitorang masih menjual on a daily basis cuma kali ni nak promo lebih sket utk raya tahun ni. Malas nak bercerita asal-usul bisnes ini coz sudah diceritakan di sini : https://newlifenewbeginning.wordpress.com/2008/06/25/hikayat-kerepek/

So, sebagai refresher, kepada para pembaca yang berminat utk order packet kecik² mahu pun yang besar tak kira la nak order skang ke utk raya ke utk open house ke our orders is actually open all year round. Cuma skang ni dapat offer UBI MASIN & UBI PEDAS sahaja, supplier utk pisang dah tade la. Pisang ni bes coz dia dipotong nipis, pastu guna pisang abu. Yang slalue kita makan kat kampung time raya or yg terjual di pasar ramadhan sume are all pisang nangka yg dipotong bulat², so rasanya sama je. Pisang abu rasanya lain sket..tapi tgk la camne, masih lagi dlm proses pencarian supplier kerepek pisang yg best.

Harga tetap maintain mcm biasa. Sila check link itu ye..packaging pon sama. So memane kengkawan bloggers yg baru ni dari dok pokpek kat cni je, kalo korang order bleh kita jumpa face to face kan? hehehe..tak pon korang leh jadi cam kawanku Cik Peah yang skang menjadi my downline kat opis lama. Tak semestinya kita dah berubah tempat keja, kerepek tu ikut skali. No, no no…makanan maintain. Hehe. Korang leh jual kat ofis jugak..dpt jugak duit. Tak kisah la ciput pon, lelame jadi bukit gak. Seciput-ciput untung kitorang pon, dah bape tahun kumpul lepas jugak kitorang ke Bali..haa ok what. Takyah invest modal bebyk masuk MLM yg berlambak mcm artis AF kat nun luar di sana tu.

Korang ada jual pape tak nanti masa bulan puasa ni? Bole la exchange product hehe. Mana tau ada yg jual brooch ke kuih raya ke kek lapis ke kain ke tudung ke..kan? Sharing is caring..betul tak? Hubbyku dari dulu pasang angan-angan nak bukak booth kat flea market kat Amcorp Mall ke kat Curve ke..memane je la nak jual kepek ni hehe coz dia tau quality kerepek kitorang ni bagus (eceh, bukan memuji diri sendiri tapi kami berdua ni ada darah Jawa, korang pon tau org Jawa ni kuat  makan kepek..so kitorang bleh menilai which is good and which is not) Ngee. Aku plak reluctant coz aku takut kilat and guruh hahaha..yela bukak booth kat luar tetibe hujan..ee takut den. Dahla asyik merepek je aku ni..sesape nak order jgn segan silu ye? Thanks!

3 Comments (+add yours?)

  1. ~Reena~
    Jul 15, 2009 @ 17:40:01

    Wah dah start promote! Caiyok2!

    Aku kat sini slow ar sebab ada saingan (Dulu tak perasan, lepas tu baru tau..Huhu)

    Reply

  2. Naja
    Jul 16, 2009 @ 14:31:57

    Hampunkan aku…mmg dulu aku ade baca..skrg aku dah malas nak selak balik..
    Kalo jd downline cam ne aku nak mula?

    Lagi satu, aku nak cari kepek pisang sira ar..mana mau cari..yang warna dia very der choc dan berkilat..manaaaa?

    Reply

    • newlifenewbeginning
      Jul 16, 2009 @ 16:49:43

      Naja: jd downline? untung ko dpt bape sen je tau bukan ringgit2 ye, dats y i said slow2 lelame jadi bukit. how to mula? ko beli dari aku dulu packet kecik2, dlm 5 paket ke each flavour, rasa dulu..kalo rasa ok and nak jual kat ofis ko, ko gitau je la aku🙂

      pisang sira berlambak org jual..kat kampung aku ada.

      Reply

Leave a Reply

