Honeymoon@Bali – Day 4

Day 4 : Tanjung Benoa – Nusadua Beach – Garuda Wisnu Kencana Culture Park – Blue point Beach – Uluwatu

14 June 2009 was my 26th birthday celebrated at Bali.

Celebrated eh? tade la..sambung tour around Bali gak cuma bezanya the hubby treated me with the trip to Turtle Island. Huhu. Camni alkisahnya, patutnye the plan for that day as you can see byk beaches yg kitorang bakal pegi kan. So the attire was casual. Cuma kat Tanjung Benoa ni ada activity air sket..ala cam kat Batu Feringghi, PD sume tu. Hubbyku ni kureng sket bab² tu. Aku ni walaupun tak reti berenang and gayat, aku penah je buat parasailing, slamber je naik parachute tu tetengah laut huhu. Nak suh aku naik speedboat ke memane pulau? bole je..no hal. Dah penah wat dah p Pulau Dayang Bunting kat Langkawi, kat Penang pon penah. Laki aku ni kureng gak.

Bila sampai sana, bole nampak cam laki aku ni liat sket nak wat mende tu, somemore harga dia bole tahan pricey. Memula dorang offer harga RP700,000 semata² utk naik bottom glass boat p tetengah laut sket tgk ikan and coral pastu zoom off to Turtle Island. Tp bila laki aku asyik rejek je siap dah nak patah balik ke driver mintak p tempat lain, dorang turunkan ke RP400,000. Hajat di hati sebenarnya nak tengok dolphin..tp Gun ckp kalo tgk dolphin kene bgn awal, naik boat 3 jam pastu tahla god knows how much is d price. So, tak jadi..lari gila kang bajet. Tp coz I think laki aku ni cam nak tebus balik kut tak dpt bwk aku tgk dolphin dia agree la to that price and off we went to Turtle Island as my bday treat huhu. Walaupun still considered pricey, and aku ckp takpela takyah..tp dia nak jugak wat, so ape lagi..ronda la!

P1030438P10304441st time nampak ikan and coral, almaklumler taknah sampai ke Redang/Perhentian lagi. Nama ikan ni ikan Sayang-sayang..dia mkn roti je huhu

P1030450sebenarnya tkyah pakai lifejacket pon takpe..tapi tgk laki aku dok control semcm je atas boat tu, takpela kita pakai hehe. lagi pon safety precaution kan

Dah sampai Turtle Island, ada la sorang guide ni bwk kitorang keliling d small compound. As expected u’ll see turtles la kan. Big ones, small ones and you get to touch it. Best! Pastu ada lagi memcm binatang utk dipegang..kitorang pegang sume yg ada. Pastu lelebih lagi bila ada ular kan? Haa aku ni peminat ular..jgn tatau. Hehe. Pantang kalo pegi memane ada cam sesi bergambar dgn ular ke ape mesti aku nak amik..kat Melaka penah dah amik dgn ular kaler kuning tu, kat Langkawi dah, skang Bali plak! mmg sesuai la aku dibwk ke sini..excited aku dpt pegang binatang ni sume hehe. Laki aku geli dengan ular..so dia dpt nyorok blakang aku je la..ahaks.

P1030487

mulut ular ni kene selotape siot..sian dia..

Pastu dah balik ke main island, kitorang ronda-ronda kat area beaches yg lain known as Nusadua. Kat cni la u will see all the 5 star hotels which I wish I was staying at rather than the hotel that we were staying tapi takpee..hotel kat Msia berlambak gak 5 star. Lautnya cantek laa..adeh tak tahan ok!

Then, kitorang pegi ke GWK Culture Park. Read more about it here (http://www.indo.com/travel_agents/gwk/) Kat cni the limestone walls and pillars and the vast open space with the huge figure of the Garuda and Wisnu that makes this place interesting. Kitorang mkn lunch kat cni recommended by the driver, halal and bleh tahan sedap la gak. First time aku makan Nasi Timbel Campur huhu.

P1030506

We then went on to Blue Point..sebenarnya ni tempat lepak surfer dudes and babes yg professional. Lepas park van kat tepi tebing ni, kitorang kene go down the cliff, dgn laluan kecik ni kat tempat lepak dorang. Laut kat sini sangat la dalam and so damn beautiful. Slama ni ingat laut yg aku dok nampak sepanjang our stay there dah cukup cantek tp bila sampai cni..fuh..tak terkata. First time tengok depan batang hidung sendiri org surfing walaupun ombak kat cni tade la besar mana pon..

P1030535bintik kecik2 kat tetengah laut tu surfers

P1030536

Dah puas melayan feeling about 1hr kat sini mengadap laut and surfers, we went to Uluwatu. Ni the last pitstop..ingatkan nak standby nak tunggu Kecak Dance but kitorang sampai terlebih awal dlm kul 3pm. Kecak Dance starts at 7pm. Terasa rugi gak coz nearly every major attraction in Bali kitorang dah cover tp Kecak Dance plak tak dpt tengok. Bukan ape, Uluwatu ni penuh dgn kera. Pastu, tempat nak memborong barang pon tade mcm kat Tanah Lot, templenya pon tade la sebesar mana so kitorang tade tempat nak melepak for 3hrs..nak tanak kitorang mintak utk dibwk balik je la..tp view kat Uluwatu ni cantik jugak coz it’s sitted on top of a cliff..so pepaham jela viewnya camne..sempat jugak kitorang nampak sekor penyu dlm laut dari cliff tu.

Before sampai hotel, kitorang singgah mkn kat Ayam Bakar Wong Solo. Taknah try kat Ampang, terus try kat Bali dulu..huhu okla bleh tahan gak la..tp aku prefer Nasi Timbel hehe.

mcm biasa..layan pics kat cni eh..esp gambar2 kat Turtle Island and Uluwatu..http://www.facebook.com/album.php?aid=86577&id=722877581

2 Comments (+add yours?)

  1. cik wan lesung batu
    Jul 02, 2009 @ 14:32:56

    y on earth musti ko taruk itu gmbr ular ? tersirap darah ku…isk isk isk…

    Reply

  2. Hasanah
    Jul 02, 2009 @ 18:52:29

    aii seronoknye i baca entry2 u baru2 nih. psl akad nikah, wedding, honeymoon. alala so suwittt. and plus u jenis slambe so lg seronok bace. :))

    rasa terkilan gak la tak dpt gi ur wedding sbnrnye. nasib baik ada gambar. hee.

    Reply

Leave a Reply

