Minggu terakhir sebagai org bujang..(entry yg panjang seperti biasa haha)

My blog is not a typical bride-to-be blog, susah org nak dpt feel kawin bila baca blog aku ni. Mcm cacamerba sket, sume mende aku sumbat dlm blog ni hehe tapi aku rajin blog hop p bride-to-be blog yg lain, nak amik feel. Gigih betul dorang ni, ada yg buat DIY card, ada yg buat DIY doorgift, ada yg pening pale tatau nak pilih design A,B,C atau D utk kasut nikah, ada yg house hunting. Suka aku baca. Yela baca jela dah namanya pon silent reader. Aku tade la serajin tu, aku ni mmg pemalas in nature haha. Pastu aku ni terlampau la sempoi. So, go figure la ye nape aku ni masih blm sampai tahap mcm cacing kepanasan lagi.

Smalam plak kali terakhir aku kuar membawa diri dgn kete comeyku kuar sengsorang ke Bangsar and ke JJ Bukit Raja. Mr Fiance masih sebok menghantar kad jadi driver utk maknya, aku plak seminggu yg lepas sangat gundah gulana, sangat tingtong berusaha bersungguh-sungguh nak lawan hasutan syaitan ni. Wedding jitters? perhaps. Tapi mmg sangat menguji keimananku dengan kawan rapat yg last minute tak jadi tunangla, dgn yg dok tension dgn bf la nak fling dgn org lain la buat aku rasa cam eee besnya korang ni ada gak jln alternatif nak release tensen. Aku ni, sipolan tu gak yg buat aku tensen, dia jugak la yg aku sayang..dia jugak la yg aku akan kawin kang. Ala mcm lagu Faizal Tahir Bencinta..hehe aku cinta padamu, aku benci padamu..haha. Tu la penyebab aku bwk diri smalam. Memula dah msg Cik Peah suh dia teman, tp aku cancelkan coz I needed the time alone walaupun slama ni berteman je aku. 

Smlm jugakla aku buat my (final?) threading before d big day. Mr Fiance dah xbg dah wat threading pasni huhu. Slama ni ada peneman tunggu kat tepi jln coz tau2 jela Bangsar ni payah nak carik parking tp smalam terpaksa la parking kat dlm Bangsar Village. Membazir RM3 betul utk 15min punya hal. Xda mood nak melilau sengsorang, yela aku pakai selekeh je, org keliling aku sume dgn LV la spec Gucci la, berkepit dgn bf mat salleh la. Like I careee..perlu ke ada image sebegitu bile masuk zone Bangsar? Pastu I headed to JJ Bukit Raja beli bra Scarlet haha, 1 – RM10 ye, dengan rembat blouse satu. Aku panggey blouse tu as baju sopan. Baju sopan dlm kamus saya bermaksud baju yg 3/4 sleeve or long sleeve yg menutupi bontotku dan mempunyai butang or riben menghiasi baju tu. RM49 saja. Kena tambah lagi koleksi baju sopan, parents slalue tegur baju aku pendek sgt slalue nampak panties haha. Ni la kali terakhir rasanya bole buat mende camni ALONE. Kang dah kawin, dah xleh dah ada konsep ” I NEED TIME ALONE “. Alone pe mendenya kalo laki kat bwh, kite kat atas..alone la sangat!

Last weekend pun parents aku turun dari Penang. Semalam (24/05) genap setahun arwah atok aku meninggal, my dad pasang niat nak melawat kubur before the kenduri. Sebak utk seketika waktu after he recited the Yassin, dia ckp “minggu depan kenduri Mieza, dia nak kawin dah..mintak2 sumenye berjalan dgn lancar dan direstui bpk ye..kami pergi dulu”  Wargh berlinang airmata. Terlalu banyak dugaan yg kami sekeluarga tempuh tahun ni. Cam Mr Fiance ckp, nak buat jahat senang je, tade halangan tp kalo nak buat perkara baik, 1001 masalah akan datang. Betul..tapi kalo kite ada niat yg baik, insya allah akan dipermudahkan jalan kita. Insya allah. Dulu, aku ni jahil. Berzikir tu mmg ada lepas solat, tp utk bebetul tadah tangan, berdoa kpd yg Maha Esa mmg jarang skali. Tp lately ni, mmg doa, usaha dan tawakal yg membuat kita menjadi org yg lebih tabah dlm menghadapi dugaan. Kita kengkadang slalue terlepas pandang pk oh kena carik besfren, bf, sume la utk jadi tukang mendengar masalah tp sebenarnya Allah Yang Maha Esa kan ada? Tsk..jahil betul aku slama ni. 

Tu la sedikit sebanyak aku leh share ape yg aku tgh go thru dlm minggu terakhir ni. Nak mendirikan rumahtangga ni mmg banyak dugaannya, terus terang aku ckp. Tapi kene ingat, perkahwinan itu sunnah Nabi. Ia adalah sesuatu perkara yg mulia.🙂

Aku tawakal dan berserah dan memohon agar majlis ini diberkati, direstui oleh sume pihak, agar sumenya berjalan dengan lancar, agar terlerailah segala persengketaan yg berlaku slama ni. Kalo ada cacat cela di majlisku nanti (bagi mereka yg dtg), mohon maaf ye coz mesti nanti ada certain things yg terlepas pandang ke, terkurang sana terkurang sini. Aku pon dah tade mende nak blog dah minggu ni. Huhu esok last fitting utk baju pihak lelaki, lusa plak aku dah balik Penang..tatau ada masa ke tak nak online ni, so baik tulis karangan panjang before d big day hehe.

Till then, see you ladies (yg telah dijemput utk akad nikah aku) on the 30th and see you all on the 31st bagi mereka yg dpt hadir!

7 Comments (+add yours?)

  1. Ms.Silent
    May 25, 2009 @ 15:17:31

    hmm..i dah biasa dgn ur long entry! he he he.anyway…Congrats 2u..! i baca ur post kali ni,,tibe jdk berdebar plak nak kawin.! hu hu hu..hopefully everything went well.

    Congrats 2u again!!! Happy married!

    Reply

  2. ~Reena~
    May 25, 2009 @ 15:57:54

    Hg klu tak tulis entry pjg2 mmg tak sah.Hehe.

    Tersentuh aku bila aku baca entry ni.Tp hg mmg sempoi la.Mmg tak mcm bride-to-be blog😀

    Insya Allah mudahlah segala urusan nanti.Jgn risau benda yg tak jadi.Buat semak kpl otak.Fokus kpd bnda yg penting.

    Chill ok?🙂

    Reply

  3. farah
    May 25, 2009 @ 16:31:03

    congrats congrats congrats mieza!

    excitednye aku😉

    bab kawin mmg aku excited lebih..klu leh wedding aku pn aku nk ulang blk..hahaha

    Reply

  4. newlifenewbeginning
    May 25, 2009 @ 17:31:31

    Ms. Silent: muehehe, long entries are my trademark! yeah i hope all goes well. so many things have been invested e.g time, money, energy, hope, dreams sume la..semoga sumenya berjalan dgn lancar

    Reena: aku mmg takkan jadi budak typical punya! hehe jumpa hg masa akad nikah aku yee..dtg tau!

    Farah: uikkk nak ulang balik all the stress and wat nots? cukup2la tu..jaga diri ko, rif dgn baby tu haa kat aussie hehe

    Reply

  5. l33dslumber
    May 26, 2009 @ 00:05:00

    selamat kawen mieza! moga semuanya lancar🙂

    Reply

  6. LIZA
    May 26, 2009 @ 13:21:09

    all the best mieza! *hugs* jgn tension2 dah ok? hopefully everything will turn out great🙂

    Reply

Leave a Reply

