Bila cuti panjang camni la jadinya..

Aku tgh migraine ni, baru je telan ubat. So kalo entry mcm rojak sket, ampun ye. Tak cukup tido punya pasal, cuti panjang ni asyik tido lewat, bgn pon lewat (eh tade la lewat, dlm kul 8 lebeh je) tetibe arini badan terkezut kene bgn kul 7am cam biasa. Huargh ngantuk. Byk mende aku buat masa cuti panjang ni..

Transformasi rambut

Aku dari dulu minat si Katie Holmes ni. Masa zaman dia middle parting, rambut straight cut berlakon dlm Dawson’s Creek, aku suka tapi bila dia buat image bob cut dia..fuh terus jatuh cinta and pasang niat one day nak try la buat bob cut.

Last Wednesday, aku amik half day niatnya nak balik umah kemas pape yg patut utk menyambut kedatangan tetamu VIP a.k.a my parents d following day tu. Tp tetibe Shah Alam hujan daa..area Seksyen 7 plak tu yg plg berdentam dentum dgn kilat sume. Aku ni takut gile dgn kilat & guruh, serious shit takut. Bayangkan..I was already in front of my house, going thru my handbag nak carik kunci umah nak bukak gate, skali nampak kilat panjang menyambar, duuumm bunyi terus I made a split second decision to reverse the car. Haha, takleh jadi ni, xleh masuk umah..kilat..takut! Mesti neighbours aku pelik..pehal la dgn budak ni. I reversed the car and headed straight to the saloon! haha..tak terpk pon nak potong rambut sebenarnya..tp tgk jln ke arah saloon tu mcm clear je, tak ujan and plg best tade guruh and kilat aku redah je ler..haha. Pastu bile dah masuk saloon tu, die tanya nak potong rambut camne. Terus aku ckp nak tukar image baru la! Die tanya lagi, nak buat bob cut tak? terus aku angguk hehe. Ni la alkisah transformasi rambut aku..hik2 pendek gile rambut. Bole buat middle parting, side parting, besh je. Skali tgk smlm Mr Fiance suh bukak rancangan Mentor jap, die kate Jaclyn Victor pon buat boyish cut. Skali tgk laa..sama daa stail rambut, same length plak tu. Whee perasan jap aku punya rambut sehaluan dgn celebrity hehe.

Mengedar kad

Slama ni aku post kad, or give kad by hand..tade la rasa pape sgt pon. Rasa cuak ada la takut kad tak sampai hehe. Ada ke org keje pos ofis tu tah hape die kelentong kat my dad die ckp sampul bercetak kene letak stem 50sen, kalo 30sen tak lepas. Tah teori Einstein mana tah die amik pon tatau. Bikin aku cuak je coz some kad jemputan i used 50 sen stamps, some 30 sen..nasib la si Reena was the first person to inform kad dah sampai. Masa tu ada gak terpk nak anta msg kat minah ni..hang punya kad 3 kupang ke 5 kupang punya stem? haha tp cam soklan bodo plak tu kan haha tp after sorang, sorang pon notify me kad dah sampai..haa selamat la tu hehe.

Tapi masa Labour Day aritu balik kampung dgn parents pegi from house to house antar kad, dgn ayat sopan santun coming out from my dad’s mouth “kalau ada kelapangan, kami nak menjemput…” rasa cam fuh, ni dah kira official la ni ek. Ujung bulan ni dah kenduri..adeh. Habis dah kad dlm tangan aku parents guna bwk balik kampung..terpaksa la guna scanned address je kalo sesape tanye lagi. Aih.

Mr Fiance plak konon nak jadi superman nak edar by hand, nak jumpa as much ppl as possible..tapi mana sempat..tak sempat punya. Aku ni yg dok pasang niat sketnya lama nak ada makan² session dgn ex-colleagues dulu pun tatau weekend mana nak selit time khas for a gurl’s day out. Susah nak plan.

Apekah perasaaan anda ketika ini?

Time camni la otak dah start biol, ati dah makin sensitif and rapuh. Last weekend ada family meeting dgn org kuat majlis siap buat floor plan mcm kata sedareku “ni gaya mcm strategic meeting nak lawan bola je ni” hehehe. Siap memasing dpt gelaran Floor Manager, Asst Floor Manager, MC, tukang jaga duit, tukang jaga stok, tukang jaga pihak laki. Aku ni jadi tukang dengar je ler and tukang control ayu..hehe. [Note to Cik Pengapit : sila book saya utk lunch, saya mau brief anda tentang floor plan tersebut]

Dulu aku penah luahkan kat entry ni pasal crisis family and what nots. What I have observed, jgn terlalu mengharap sipolan A,B, C will help u out just bcause they fit with certain roles. Skali tgk A,B,C ni langsung tak volunteer pape. Sometimes, it’s the unexpected ppl yg volunteer tau. Sama gak mcm org yg bakal dtg ke majlis kita. Sometimes kita dah dead set in our minds..oh dorang ni confirm dtg punya la, skali tgk org yg tak disangka² yg beriye nak dtg. So, mcm kat tahap aku skang ni..aku bersyukur je dgn apa yg ada di depan mataku. At least, ada lagi org yg ringan tulang utk bantu keluargaku..

Check list :

  • Tadi dah check dgn Pejabat Agama, nak double confirm if there’s anything that I need to do from my side, jawapannya ngak. Tunggu ari akad je.
  • To double check timing makeup bila masa sanding kang coz photographer akan dtg when it’s halfway done.
  • To book flight tickets balik Penang on the 27th..one way trip je coz nanti balik KL naik kete dgn hubby dah..hik2.
  • To confirm sape yg akan merenjis and duduk kat meja makan beradap from his side

Lastly……

TOMOK MENANG!! Yeay! (tetibe je tukar topik ek..hehe I voted for him, jgn tatauu masa concert final aritu, vote dlm 30 kali kut haha tp 2 vote je lepas. Hampes. Takpe yg penting dia menang!)

7 Comments (+add yours?)

  1. cik wan lesung batu
    May 04, 2009 @ 16:52:02

    aku plak yg cuak…. huwaa… bkn aku yg nk nikah pon…adeh laa…

    kalo esok tade hal, aku inform tru emel our lunch date ye… mahap laaa, kwn ko nih slalu je x dapek nk join ko…huhuhu…

    Reply

  2. ~Reena~
    May 04, 2009 @ 16:59:02

    Nice shoes! Yang Katie Holmes pakai tu.Haha.That’s Christian Laboutin (spelling?) i think.

    Hg voted Tomok? :p Adoii..Aku plak x suka sapa pun peserta realiti tv skang.Yes, i don’t like Tomok too coz sorry to say dia dah rosakkan byk lagu actually.Mmg la org dgr, ingat dia kreatif bagai apa jadah sume tp realitinya merosakkan lagu.And he’s trying to tiru Lan MUH sometimes.Imho, klu bg sapa2 pun lagu popular dan femes then dgn arrangement baru yg bagus, mmg la dgr mcm best.

    Stem aku 50sen btw.Hehe.

    Reply

  3. newlifenewbeginning
    May 04, 2009 @ 17:35:40

    Wan: hehe takpe, sori tadi kene cut short conversation, bos dtg meja plak hehe

    Reena: aku vote pasal aku tanak esther/aweera menang..tu je🙂

    Reply

  4. naja
    May 05, 2009 @ 12:09:17

    semalam mmg di isytihar hari blur sedunia. Majoriti berkedip2 mata blur bila datang keje semalam.

    kite rasa pun mmg kene setem 5posen ar kan..belum pos lagi ni.
    Adoi la 50cards x 0.5 hehe duit duit duit
    Ade bunyi cam berkire tak kite ni?
    haha

    Reply

  5. naja
    May 05, 2009 @ 15:18:28

    kad nipis jer.
    standard paper yang tempah kad LH creative tu je
    tapi as you said lah printed envelope stamp harus mahal sket
    tu yang kene pikir before pos tu
    kang ade return balik kat umah pengantin kang camno nak jawab tuh?
    hehe

    Reply

    • newlifenewbeginning
      May 06, 2009 @ 09:00:44

      Naja: heheh gudlak! so far i think mine sume lepas je kut 30 sen ke 50 sen sume lepas hehe..

      Reply

Leave a Reply

