My upcoming routine..

Tomorrow is Good Friday, it’s an official holiday in this company. Kitorang dpt cuti free esok. Jimat satu hari. I have 19 days left for my annual leave, ni baru bulan April. Belum amik cuti raya lagi. (36-19 = 17) fuh..that means dah 17 days of leave aku amik. Kat cni tade marriage leave, it’s considered annual leave gak..tu yg byk gila burn cuti camtu je.

I’ll be taking leave from 27th May – 3rd June pastu tayang muka dua hari kat ofis pastu cuti balik from 8th-9th June, tayang muka satu hari kat ofis (or mungkin planning nak amik EL huhu) pastu terus sambung cuti from 11th June-17th June. Mmg aku akan jadi cam chipsmore nanti.

Gila penat. Yang bestnya aku plan cuti aku from honeymoon backwards. Honeymoon dah cukup baik dah bln 6 pastu baru plan cuti kawin..skali tgk mak eh pack gile! Semput.

Esok nak pegi balik Tini Spa for my 2nd facial appointment. Pastu dpt free milk bath. Tah camne rasanya..jgn semut harung badan aku udah huhu. Alhamdulillah sejak my first appointment sampai skang tade jerawat timbul kat muka, kebetulan plak tukar cleanser ke Biore khas utk acne/oily skin. Seriously sgt sesuai for me. All these while dok pakai Olay la Loreal la hape la, mesti cam tak bes. Now, pakai Olay Total Effect, Biore and monthly regime of facial using Dermalogica products hasilnya so far so good. Hopefully this remains sampai bulan June nanti😀

On Saturday plak, kena pamper kete plak. Sian tgk kete tu sejak keje jauh ni and sejak ulang alik ke Penang naik kete, mileage cepat tul naik dah kena servis dah. Tayar pon dah nak botak dah, bwk laju pun tak sedap especially bile kete yg superfast and superbig potong kete kite yg kecik kemetot ni, melayang rasa kat highway. Nasib kenal org kat Perodua tu, dpt discounted price. Service utk 60,000km + basuh skali = RM100 only🙂

Lepas tu nak amik VS Set yg Amoi order. Dia order yg Delicate Petals Tote Set tu..aku jual RM230 je. COD only ye, no postage kalo sesape yg berkenan. Tengok under category VS tu ye.

Lepas tu nak pegi Pudu plak. Aritu masa collect kad kawin ada 100 dia terlupa nak print, pastu masa aku dok lipat kad, ada plak 8 kad yg tade isinya, cover je ada huhu. So, ni kira 2nd round la ni. Pastu nak tanya update pasal bunting and signage. Tah hape la rupa nanti. Aku kalo bole tanak tempek gambar untuk bunting, tp Mr Fiance suka. Layankan je ler. Kitorang letak gambo ni nanti. Berlawan² plak nanti kut dgn budak lagi sorang kat kawasan perumahan nak tempek signage kang..pepandai la korang carik jln and parking nanti ye hehe.

After that, nak pegi shoe hunting plak. Sejak keje company ni, tak kuasa aku nak melaram. Tade sape notice. Ko pakai Tie Rack ke Coach ke Iphone ke tade sape take note. Huhu berbeza sungguh dari ofis lama. Dulu every month mesti  beli kasut keje, skang dah tade dah. So, terasa kekok la gak nak shoe hunting lagi ni. 

Aih..bila la nak tengok wayang ni. Dari aritu nak tengok Talentime & Confessions of a Shopaholic.

Terasa cam nak ubah style rambut, dari middle parting ke side parting. Dari dulu kenan style camni, penah try tapi tak jadi..tp cam nak try again tapi tatau nak ckp camne dgn hair stylist.

http://www.haircareresources.com/teen-hairstyles-2009.htm

I like the first and the second picture..nak cakap camne ye? side parting with fringe? rambut kena rebonding balik ke kalo nak bagi dia sustain camtu? huhu

K la..gotta go for a meeting. Bosan. Cepatla 5.30pm.

5 Comments (+add yours?)

  1. ~Reena~
    Apr 09, 2009 @ 15:09:37

    Sama la cam aku kat I*tel dulu.Belasah je pakai apa pun.Kat sini, semua orang perhati apa aku (dan orang lain) pakai atas bwh.Jangankan nak tengok pakai apa, bila parcel aku sampai kat ofis pun orang nak tengok.Huhu.Dulu rileks je..Tak dak sapa sibuk aku pakai apa, beli kat mana, berapa harga..But i don’t mindlah..Jangan sampai ke tahap annoying sudah.

    Skang susah btoi shoe hunting bagi aku.Aku jumpa suma tak berkenan.Yang berkenan mahal nak mampos.

    Aku suka rambut 1st tu.Jgn rebonding! Nanti rosak rambut.

    Reply

    • newlifenewbeginning
      Apr 09, 2009 @ 16:18:25

      Reena: huhu i know how dat feels tang perhati tu lelebih keje gomen, aku paham🙂 kat cni org bole tanya Tie Rack tu ape, hehe cam kiut je aku rasa. Aku penah rebonding dulu walaupun rambut aku bukannya tak straight pon kan..dah dpt akibatnya pon tu yg sampai skang asal sikat rambut je mesti byk rambut gugur, dah tak kuat dah kut akar rambut aku ni..
      pastu tang kasut tu, yeah i knoww..seksa jiwa dan raga especially if kene carik a specific type of shoe. tsk.

      Reply

  2. cik wan lesung batu
    Apr 10, 2009 @ 08:17:12

    nnt bile2 updet sal g spa tu ye😉 hehehe

    Reply

  3. izyan
    Apr 10, 2009 @ 22:33:50

    shoe hunting.?blink blink…haha
    aku pun skrg pakai selipar jer..dok warehouse je kan..:p
    isk sakit jiwa dengar annual leave hang banyak betoi…tensen den..huhu

    Reply

    • newlifenewbeginning
      Apr 13, 2009 @ 08:44:47

      izyan: hehe ni je la yg best pasal dis company..cuti byk! hehe..dah jumpa kasut!

      wan: bole2..nanti aku scan flyer tu kat ko

      Reply

Leave a Reply

