Headache!

First and foremost, kengkawan kite doakan kawanku Reena sembuh dari denggi ye. Aihh..die pulak kena. Patut la dah lama tak blogging pastu kalo tak pasal die sms pagi tadi tanya pasal platlet counts sume, tatau pon die kene denggi. Dasat betul la nyamuk skang ni bermaharajalela betui. Dahla kat area umah aku tu everyday fogging, lane umah aku pon sama a few days ago. 

Aku ni punya tahap fobia dgn nyamuk, dah tak pakai dah suar pendek dlm umah..pakai tracksuit je. Pastu if nampak sekor je nyamuk berterbangan, cara aku spray Shieldtox tu cam ada satu rombongan Cik Kiah nyamuk je haha..takut! pastu aku rasa masa aku kene gigit tu masa aku dok uruskan kucing aku kat blakang..coz time awal pagi and senja kan nyamuk byk. Skang ni siap kalo aku ada kat umah before maghrib aku cecepat uruskan kucing aku..kalo sampai umah dah senja..aku tunggu sampai kul 8 lebeh baru aku kuar..sampai camtu skali haa fobia. 

Coz sakit beb..serious sengal badan tu takleh nak ckp la. Sakit sangat.

Tapi skang ni,  bile dah baik dari denggi..everyday asyik pening je pale. Tatau la side effect ke or mmg migraine ke low blood ke tatau la.

Skang ni kalo time sujud sakit pale, sakit kat pipi kiri..cam tanda sinus kan? Tapi bila masa la idung aku tersumbat, tade pon..

Berdenyut² je pale. Seminggu dah telan ubat demam je..ingat minggu ni nak cleanse balik dari segala ubat. Skang baru la nak tergedik² manjakan diri dgn supplements, baru la amik balik teamix HL every morning, multivitamin, vitamin C. Tapi pening tu tetap ada.

Aih la..stress aku. Kalo dah kawin kan best..do u know that ubat yg plg berkesan utk migraine is actually to have a good round of sex? Haha. One round please!

7 Comments (+add yours?)

  1. MissSilent
    Mar 13, 2009 @ 16:19:59

    which means, kalau ber round round lagi sihat la kite kan…
    he he he

    Reply

  2. coffeeaddicts
    Mar 14, 2009 @ 02:40:58

    laaaa reena kene jugak ke???

    huhu… i penah kena skali… mase form 3 siap kene amik PMR kat ward hohooo. really nightmare.

    Reply

  3. cik wan lesung batu
    Mar 14, 2009 @ 10:11:14

    1 round je ? nnt unlimited round pn bleh…hakz…

    btol tu, akak aku ckp, da kawen nnt , byk sakit trus ilang…keh3…

    Reply

  4. Twiggy
    Mar 14, 2009 @ 13:07:21

    ahahahha, unfortunately, sex won’t help cure morning siknes!! *bluek*

    Reply

  5. izyan
    Mar 14, 2009 @ 19:33:47

    ler konpem denggi rupanya kamu ek.baru kelmarin tanya kt peah.next week jgn lupa ekk.

    Reply

    • newlifenewbeginning
      Mar 15, 2009 @ 18:12:51

      Izyan:
      haah mmg 90% ke arah denggi pon..huhu pening takmo ilang laie ni. tensen betui. insya allah next week gue dtg tp direction kat map tu tak clear la beb

      Twiggy:
      haha tu takleh nak komen la..blm rasa morning sickness laie heheh

      Wan :
      mintak2laa byk sakit ilang..aku pon dah tensen satu, satu penyakit dtg huhu dugaan betui

      coffeeaddicts:
      haah die dah masuk wad dah, platlet die jatuh lagi..

      Reply

Leave a Reply

