I’m back..

Finally I’m back in the virtual world. Thanks for the well wishes readers, and also to the Cyberjaya clan. Tatau la nape, terharu jugak rasa bebudak yg kene kat CJ ni bleh tahan jugak concernnya ek. Hehe. Mekasih Nad for calling, mekasih Zul also for calling. Walaupun gue tatau la die tau dari sape or dari mana (mungkin skali skala die belek blog aku ni kut?) but I liked his answer when I asked mana tau aku kene denggi. He said “Alaa..we’re all working at the smallest community in the world kat CJ ni..news spread” heheh..true, true. Dgn smses lagi..tak sunyi la seminggu aku MC terperap kat umah hehe.

Tapi org yg plg aku terharu skali..ni la org kate JODOH kut ek. Yela, slalunye ayat standard bile org tgh nak kawin ni mesti ckp pasangan die memahami la, klakar la, caring la hapo la..the usual kan? tapi dgn Mr Fiance ni, die ni ada satu pe’el sket. Die takleh duduk dekat dgn org yg tgh sakit, confirm die akan jangkit walaupun die jumpa org tu tak sampai 5 min je. Tapi dengan aku, aku demam la teruk mana pon, badan ruam merah2 sana sini, walaupun die tetiap ari mesti jumpa after work bwk aku kuar mkn ke ronda² jap dlm kete coz aku dah sangap dok kat umah..die tetap gak tak sakit. Sihat walafiat je die. Ni la namanya jodoh. Hehe..terharu sesangat. Sungguh adil Tuhan tu kan, kalo aku sakit bile kawin, ada je nanti si suami yg ada untuk menjaga aku. 

Tapi oops, sejak smalam die dah start selsema and cam demam2 sket. Bukan salah aku ye, salah adik ipar die..hehe. Pelik bin ajaib tul.

Masa sakit seminggu tu, mmg tak terpk langsung yg the wedding is 2 months away, tak sedar pon yg aku ni dah kat the crucial stage kena jaga diri. Tapi dah sakit, nak buek camno kan. Ni pon dah 2 org tegur aku dah susut sket. Aih susut lagi ke?

Nasib parents turun Jumaat lepas dari Penang, tukar baton plak slama ni Mr Fiance je yg dok jaga aku, kali ni parents plak. Hehe. Tp bukannya memerap kat umah pon, ari Ahad kitorang pegi Alinas @ Jalan TAR nak beli baju utk the flower girls. [Not really flower girls la, dorang ni tukang bagi bunga telur kat org yg bakal merenjis nanti]. Bukan main suke dorang dpt kain free. Memula ingat nak buat plain je. Tp skali pk takpela..selitkan lace skali. So nanti gue pakai kebaya Jawa, the pengapit will wear kebaya gak dgn kain batik, the flower girls pakai baju kurung satin+lace..cantek gitu. So on that day, parents amik kesempatan jumpa ahli keluarga yg terdekat yg bakal jadi org kuat masa wedding aku nanti, masa tu la it hit me mcm adeh..sume org tgh excited bersemangat plan itu ini, aku? comot lagi dgn rashes kat badan, muka yg dah setengah tahun tak buat facial and tatau masak lagi huhu. Baru rasa cam OOH..DAH DEKAT EK. Huhu. 

Ah lantak la. 2 bulan lagi..byk lagi masa. Takyah kalut².

Tapi kan..ni nak divert sket la. Smalam lepas I send my parents off to LCCT, pegi la berdating dgn Mr Fiance kat Midvalley..pastu tatau la tgh hyper kut kitorang, the initial plan was aku nak carik Tshirt and suar pendek yg baru je utk p honeymoon ke, masa bertandang tido kat umah die ke..skali korang tau aku beli pe? SWIMSUIT! hahaha..

And I don’t even know how to swim! Haha. Dahla RM100++ plak tu before discount. Design takleh gitau ar..*wink* nama pon utk honeymoon kan hahaha..adeh la sorang tgh smgt nak jadi Ashraf Sinclair, dah siap survey suar pendek bermuda bunga2 tu, pastu kite plak diheretnya jadi BCL plak carik baju mandi. Bengong..action je lebeh nanti kitorang. Dedue ekoq tak reti berenang, jawapnya beRENDAM je la dlm pool hotel tu kang haha. Perasan romantic la tu..cit. Tp masa try kat fitting room kan, uiih sexy you. Berbaloi gak aku susut ek masa sakit tu hehe. Takut baju mandi tu tak lepas ke swimming pool je coz kitorang tak kuar² dari bilik kalo cik abg tgh geram.

Hahahaha..adeh aku dah gile dah. Iskk skali tgk period. Hahah padan muka aku!

6 Comments (+add yours?)

  1. cik peah
    Mar 10, 2009 @ 13:06:14

    amboih..mementangla nakp hanimun kt bali..jeles haku..hahaha,…btw,aku yg teringin nak blaja swimming nih pun blum bli swimming suit..tp idakle yg seksi meksi..huhuh

    Reply

  2. ~Reena~
    Mar 10, 2009 @ 13:47:25

    Hehehe.Lawak la hang ni Mieza.

    Amboi2 BCL dan AS eh? Aku jadi paparazzi ah.Haha.

    Part tak lepas swimming pool tu aku tak tahan.Gelak aku sampai terlupa yang aku demam.

    Baguslah dah sihat.Lepas ni jaga diri baik2 ye..Tak lama dah ni🙂 Emm..Part tak tau masak tu rileks ar..Pelan-pelan belajaq ok?

    Reply

  3. Ayu
    Mar 10, 2009 @ 17:18:43

    Kah3x.. Dh baik sakit ni biol hg dtg blk. Kemain berangan! Bagus2.. Bahagia aku baca.. Hehehehe.. ;D

    Reply

  4. dato'k
    Mar 11, 2009 @ 07:27:27

    haa..korang tnggu ler news nnt kua ‘2 ekoq dugong tdampar kt bali’ huhu..

    Reply

    • newlifenewbeginning
      Mar 11, 2009 @ 08:44:39

      Mr Fiance:
      haha..u la yg dugong..bam² bulat

      Ayu:
      mueheheh..tu la aku dah biol dah, overdose ubat kut masa sakit aritu hehe

      Reena:
      haha..yela kalo laki aku tetibe ada nafsu cam kuda tak ke naya tu? hehe..ooh tang masak tu mmg la pelan2 pon..pelan gilee..ahaks

      Reply

Leave a Reply

