S.A.N.G.A.P

Dlm memasing tgh dibuai mimpi yg enak bwh comforter and bilik yg gelap, aku dok ada kat ofis skang ni kesejukan dgn baju keje and sweater..

Aih..benci tul keje company yg tak ikut cuti mcm org Msia ni la. Keje kat Sgor ni kan byk cuti..bukan sume cuti company ni ikut pun. So far sejak keje sini, only 2 cuti je aku sanggup gak la p keje gak which is Nuzul Quran dgn arini..kalo tak jgn harap aku nak dtg, aku amik gak cuti haram..coz sangat bosan la. Mana ada mood keje..dgn jalan kosong tade kete nak langgar trafik lite pon org tak heran, nak pakai baju keje pon tade mood. Aku dtg keje arini pon pakai flipflop je. Mmg nampak cam tak sesuai dgn suar keje ni tp lantak la..aku tade mood, tak kuasa nak pakai heels.

Yang buat lagi sangap aku d whole of last week kan tak keje..penat pon tak bebetul hilang lagi, tu yg arghh bosannya nak bangun pagi tadi.

Well..it’s back to the usual routine bwk Myvi kesayangan la..dulu masa parents p Haji seminggu skali aku lenjan la gak kete Altis pak aku tu..time tu je la dpt rasa cam Queen of the Road sket kat highway tu..memanjang right lane, tak kesah pasal speed limit, tak payah nak tgk blakang kut2 ada kete beso dok bagi high beam ke..masa tu je la bleh syok sendiri ala2 org kaya pakai kete beso potong kete kecik tot2 local sume heheh..

Skang ni xbleh dah..huhu selaju mana aku bwk pon bile ada kete besar tetibe dok cucuk kat blakang, aku kene gak bagi jln masuk balik middle lane..maximum bleh bwk pon 130 je..pastu kang stering dah terketar2 semput huhu..sian kete Myviku ni..sayang kat die. Dah byk die berjasa..

Aku sebenarnya tade mende nak ckp. Malas gile nak buat keje sebenarnya ni. Buat keje tak sampai 5 min, surfingnya 20min. Ape kes? Tengok..sempat blogging plak tu. Aihh tu la..baik takyah p keje kan? pastu menggatal pakai flipflop..keras kejung kaki aku ni menahan sejuk..iskk..

Tp papehal pon, nak cite..Honda City yg baru ni ya ampun cunnya nak mampus!! aku ni dah lama gilekan dah kete ni sejak dpt fwd email yg kete ni dah kuar kat Thailand pon..dah siap letak wallpaper ni haa kat pc aku.

normal_2009-honda-city-08

Dahla kat ofis ni kitorang guna 2 monitor kan..haa bayangkan ada 2 kete Honda City dok terpampang everyday..budak laki kat ofis biasala mcm “Wooo ko minat ek kete ni..” takat dak laki je ler..dak pompuan ape tau..huhu. Tp mmg ramai kat ofis ni tau aku gilekan kete ni, even masa kete ni officially launched kat showrooms in Msia memasing dok smgt heboh2kan kat aku suh p usya..huhu so finally masa kat Penang aritu agaknya pak aku dah tak larat nak dgr aku merengek nak tengok kete ni..die bwk gak aku p sana..gile jakun aku but who cares akhirnya dpt gak aku merasa kete ni, dpt gak aku pegang stering kete ni, dpt rasa aura kete ni..aihhh..tp cam biasala. MAHAL! Pastu kaler merah tu tak available kat Msia la.ni Thailand spec..damn!

Haha..yeye je ckp mcm nak beli kan tp no la..tak beli. Saje nak lepaskan gian je. There are 2 class : S and E. S class is around 85K and the E class is around 90K. Kalo byr 10% and 9 year loan pun aku kene byr RM880 camtu kut per month..tak sanggup lagi byr amount tu sengsorang. Nak heret Mr Fiance utk byr skali tak sampai ati coz skang pon byk duit guna tuk prep kawin..

My dad ckp ape salahnya guna the current City..dahla skang ada rebate 4K..jimat duit sket kan..eh sket hapenye 4K tu byk gak tu..huhu tp tahla hati aku ni mmg terpaut kat City baru ni..kalo hati tu dah terpaut tu mmg takleh nak buat pe, mmg jatuh cinta guling2 turun bukit punya angau la..haha. Camtu la aku rasa 2 years ++ ago masa aku beli Myvi, i was so in love wif the kedebaban bontot Myvi tu and the cuteness..tu yg terus beli tu haha. 

Tp takpela..kete tu pun available in March 09. Aku tau, mmg xleh lagi buat pape…kawin punya pasal ar..cuba kalo tgh single and tak kenal lagi mamat bertuah ni..confirm dh dpt kete..huhu.

Aihh..dugaan!!

1 Comment (+add yours?)

  1. sharina
    Dec 31, 2008 @ 00:03:41

    takpe….mintak mentang ni sebagai hantaran kahwin =P

    Reply

Leave a Reply

