Alkisah handbag

Saye dah lama tak beli handbag. Handbag terbaru yg saya dapat pun beg hantaran, jenama Bonia..walaupun mahal, tp disebabkan ibu saya yang memilih design itu, walaupun classic and elegant tetapi sungguh tidak kene dgn gayaku yg sempoi..so beg tu hanya bleh direserve utk pape occasion yg formal sahaja..

Di tempat keje baru ni..saya byk dapat peluang utk surfing (terlebeh surfing pon ada) haha..so saya terjmp ini website yg jual byk handbag yg kene dgn jiwaku..some more org yg menjual handbags sume ni sedang berada di US..so mcm ala jakun sket la dpt purchase something dari US kan? surfing punya surfing, terus terpikat dgn beg di bwh ini..terussssss saya reserve beg and bile gaji bulan lepas masuk, dan2 tu gak laa cek bank in duit kat budak ni..simple je beg die haa..mari la kite lihat. Brand beg ni ialah Etienne Aigner..yg ada lambang tapak kaki kuda tu..

simple saje beg ni kan..but i like its leather trimmings, its straw material and plg tak tahan logo A kecik tu hehehe..

2 minggu gue menunggu beg ni smp di genggamanku..aicewah, tunggu punya tunggu skali tak sampai gak bcoz apparently abg kepada penjual handbeg ni tertulis alamat salah daaa..dahla terpaksa suruh die post ke alamat umah tunangku..mesti bakal mak mertua ku menggeleng..amende la bakal menantu die beli ni..membazir duit tak kene tempat..tp takpe die takkan tau bcoz saye suruh penjual beg tulis nama tunangku, jgn tulis namaku..haha..so i’m out of the picture! i’m innocent hahaha..

so skang saya ada handbag baru..saya suka! walaupun bukan LV, walaupun bukan Coach..tp takpe..saya suke..hehe, emak saya pun suka bile die tgk, die tanye harga bape..i said “RM300 lebeh je..murah la tu..” tp die tak dpt menerima kenyataan..die ckp SANGAT MAHAL..

eik mahal ke? blum ada beg Coach lagi ni..kalo saya beli beg di bawah ini dgn harga RM1000 ke atas terpaksa disorok dari pandangan ibu bapaku..kalo tak mau pengsan terus dorang hahaa..tp lawa kan beg Coach bawah ni? saya nak sgt…saye aritu ternampak kat celah2 glass window butik Coach di Pavillion..saye ajak tunang saya masuk, tp die boh layan saya, die kate suh tgk kat Gardens je..pasal tu la terpaksa tgk celah2 glass window je..sungguh menyedihkan skali. Tp saya tau..Gardens ke Pavillion ke KLCC ke..memane jela..die tetap akan boh layan and ckp “sume beg2 ni local jee..” sungguh menyedihkan..hahaa..

takpela..tak kesah pon la kalo ada manusia lain di Msia ni dah membeli beg yg aku suka ni..nasib badan hang la noo..hang ada duit, cek tadak duit..hang sanggup spend duit beriban utk handbag, aku ni lebeh rela guna duit beribu nak selesaikan hutang kredit kad and kete..haha..ni wishlist aku je, dpt ke tak dpt ke, its ok for me..entry kali ni hanya sekadar luahan hati seorang gadis yg teringin mendapat sesuatu yg diidamkan sekian lama..bukan utk meraih simpati..(tapi kalo dpt simpati korang bagus gak haha)  Sekian wassalam

8 Comments (+add yours?)

  1. Nad
    May 21, 2008 @ 00:14:59

    Miza! Uh uh uh beg coach itu sungguh gorjes..first coach yg menarik perhatian gue ini!
    Honestly sblm ni x tertarik pun dgn coach..uh uh uh

    Tp apekan daye..pandang je laahh hehehe
    :p

    Gi doa bg encik tunang bermurah hati hehe

    Reply

  2. dizzyfly
    May 21, 2008 @ 12:59:26

    heheheheheheh apesal ko mcm…err..somehow gedik tetibe??
    siap bersaye2…hahahahaha….okla..comel la tuu
    hehehe

    btw, sbut pasal aigner…mak long aku ada belikan mak aku handbag aigner masa dia balik sini kejap..mak aku yg takdela brand conscious ni, dok ckp..apelaa mak long aku belikan beg tahpape…lepas aku dgn adik aku ckp tu aigner yg branded..terus pakai ari2…hahahahahahaha kelaka gile mak aku tu le….aih…tp aku ckp dia tak berape nak pecaya la sbb aku pn cm dia, not brand conscious tp bile adik aku yg dok melaram mcm anak org kaya tu mengiakan ckp aku, baru dia pecaya 100%….aih..geleng pala jela aku wehh…

    Reply

  3. husaini
    May 21, 2008 @ 14:35:11

    gila dasat nafsu beg hang.. hahahha.. tapi kalau dah minat tabley nak kata apa la… ada duit beli je… ada org sanggup habis duit beribu beli benda yg kita tgk macam tak ada paedah, tapi bagi dia sangatlah berbaloi dan begitu juga sebaliknya.

    Reply

  4. khairul
    May 21, 2008 @ 14:38:01

    amboiy skemanya tunang saya ini…tkpe2 jgn risau satu hari nnt dpt mrasa gak pkai coach tu lpas sya beli harley ye huhuhu

    Reply

  5. dizzyfly
    May 21, 2008 @ 20:07:19

    eleh. siap nak sebut tu HARLEY dia. tak kuasa aku. hehehehehe. wei wei. kasik le lepas benda kecik dulu, baru la aim yg besar. HARLEY = berpuluh beg coach kot. agak2 le bang. hahhaha.

    Reply

  6. sharina
    May 22, 2008 @ 01:41:53

    oo.. yang coach tu cam cantik jugak… ( hahah walaupun saya di sini tak berapa meminati nya……. kalo dekat mall tu sumer tak cantik yang online nyer mmg cantik2 , lupa plak nak habaq dulu ada sehari special offer, sumer rege beg coach kat sini 50-70% off – sehari jer…….. tak ingat sebab aper… =D )

    liz claiborne ek? hahah wallet saya adalah jenama itu juga…… murah pun murah besar pun besar……. tahan lama…. =D ( dulu beli ader offer 70% jugak…. last last rege dier jadik 15 dollar ajer……. =D )

    oooo ni bleh la akak forward links kalo ader special deal….. dah tau hang ni shopaholic ….lol

    Reply

  7. newlifenewbeginning
    May 22, 2008 @ 13:09:16

    bukan liz clairborne la kak…aigner, huhu..liz clairborne tu beg2 lain yg penjual tu jual..tu bukan pics taken by me, it was taken from her blog selling those handbags yg menaikkan nafsu handbagku heheheh

    Reply

  8. izyan
    May 23, 2008 @ 04:01:43

    owh cik zah..daku sudah tgk beg Etienne Aigner tuh kat link blog kamu nih..
    kamu yg beli rupanya ya.U know… everytime gue lalu kt kedai coach mesti teringat kat u cik zah…haha…

    Reply

Leave a Reply

